Nov 21, 2008

A Trip to Nilai 3...

I went to Nilai 3 yesterday to do some shopping..pe lagi..my pending things in my To Do list lar..to get a new day curtain and some decoration flowers..and as usual my chauffeur sapa lagi kalau bukan Un. T .. The best part was.. about 3 something Un. T called while otw to pick me up telling me that he left his wallet at home and plan to turn back tp i kata x payah la kul baper plak nak sampai Nilai 3 nanti..and since the fuel indicator pun dah nyala2..Un. T kata u kena isi minyak keta I... and I felt so proud of doing that because all this while..suma pun dia yg bayar...hehehe..so I did the shopping suma guna my duit..

Sampai Nilai 3.. I nak makan dulu...lapar tervery.. tue pun dah almost 4pm..and dekat2 situ ada new curtain shop yg baru buka so I pun p la and terus nampak day curtain yg I nak..just a plain white curtain..I berkenan yg kat De Palma hotel so I nak cari mcm tue jugak and the price.. murahhhh.... just about RM4/meter.. I bought abt 12M for my sliding door and the masterbed windows. Total plus upah jahit at RM10/piece..x habis RM100 pun... While waiting for the curtain to be ready, we all pun pusing2 kat situ hajat dihati nak cari bunga plak.. tp i terjumpa 1 partition and terbekenan la plak.. so with my Un. T negotiation skill, I got that from RM180 down to RM100... suka..suka...


partition that cost me only RM100....

kalau ikut hati, memang x puas lagi nak jalan tp memandangkan malamnya kena keje..and Un. T pun kena balik cepat.. kami pun bertolak balik tanpa sempat membeli bunga ( i ckp kat Un. T next trip i nak beli bunga and tempat payung plak) and sesampai je kat rumah.. of course i letak the partition dulu between dining and the bathroom.. so boleh la cover2 sket bathroom tue..pas tue pe lagi..my curtain lar...tp yg x bestnya.. terlabuh sgt la plak..boleh buat lap lantai lagi. Tue la towkey tue degil..i cakap tinggi sliding door tu abt 7 kaki je tp i pun x sure sgt.. tp dia kata kalau standard 8'.. ha...kan dah labuh... camane nak jahit....nak suruh i jahit tangan boleh la..tp confirm la benang kaler kelabu sbb itu sahaja satu2nya benang yg ada dalam simpanan i... hehehe...

labuhnya tue boleh buat lap lantai.....

p/s b4 balik Un. T kasitau - 'nanti i reimburse balik'. ..eh...x payah lar...itu kan rumah i ;-)))

0 comments: