Nov 16, 2009

alaaaahaiiii......semut.....

camane cara yg paling berkesan nak usir semut dr rumah ek? kat my house nie mmg byk sgt semut..rumah my mum pun mcm tue jugak... byk stok makanan kot..tue yg depa suka...tp yg geramnya..air kat dlm kettle tue pun..pantang lepa...cepat je depa dah terjah... kot ye nak swimming pun p la cari tmpt lain kan... kan dah lemas....
.
mmg sgt merimaskan semut2 nie.. kalau setakat sembur ridsect tue kejap je la hilangnya...pas tue dia mai balik.. i pun dah mati akai dah nie..
.
bila ngadu kat Un. T, dia selalu kata... rezeki tue... iyo la..kalau nak percaya sgt mau i bebal sepuluh ribu tahun kot...ater...asyik termakan semut je...

.


jom angkutttt...jgn x angkuttt......ooiiii o ya oiiiii.....
.

13 comments:

Unknown said...

sabar je la kak...hehehe

kawan saya dia pakai ubat semut pasar malam je..yang cam gula tue..menjadi katanya...

gee said...

Faiz..ada ubat utk halau semut...ko cari kat kedai cina..aku pernah guna..tp ubat tu..ko kena spray kat keliling umah ko..mmg berkesan...

mr.kordes said...

ahahaa....semut ye...oden pun tk pasti cmno nk buek nk halau nates ni...tensen aii tau!sama la kita,semut kt umh ni pun suka sgt main swimming swimming...nk swiming sgt gi la kt air terjun kan waks?

apo nk buek eks?hmm...

Sue M said...

faiz .. susah jadi org manis2 macam kita ni.. semut berebut... haahhaha

faiz said...

~O~ kalau mcm tue..nanti akak p cari kat pasar mlm je la..

gee - ubat yg kat kedai cina tue ada jual kat pasar mlm jugak ke? kedai cina sengsei ke?

pakcik kordi - gabrielle x reti mkn semut ka? ajar la dia..dia dah pandai nanti blh la antar gabrielle umah kita plak..hehe..

sue m - ahahaha... i likeeeee.....

afiq said...

owhh umah aku kak.. sembur scre tahunan...
pggil org la buat..
sme lah problemenyer... semut..tpi tmbah stu lgik...yakni anai2!..cis!

nydia-mama akif said...

beb..ade ubat sbnrnye utk bunuh semut nih, dia bentuk serbuk, cari kedai runcit ade kot...aku tak sure kat mane abah aku beli(akibat malas amik tau...hehehe),,,,tp abah aku penah tabur serbuk tu kat keliling umah aku...mmg berkesan giler...sekor semut pun tak nampak...

ZaZa said...

saya beli ubat semut yang bentuknya CUBE (4segi) kaler pink..made of serai wangi..

faiz said...

afiq - kalau anai2 lg teruk kes nieh.. rumah mmbr akak sampai berlubang dinding batu kena tebuk dgn anai2..

nydia - tue la..kena cari gak nie..x larat dah nak berperang je dgn semut2 nie..

iza was here - ada byk jenis rupa2nya ubat semut nie ye.. x pe la nanti i cuba je la mana yg dpt..

MS PONDER said...

Beb : Aku guna ubat semut jenis cosway. My neighbor yang belikan. Semut memang tarak but cicak pula berlambak. Apa kes?

faiz said...

anna - baiknya neber ko? neber yg baru tue ka... ;-) cicak tue ko lastik je beb..hehe..

mr.kordes said...

gabrielle mkn kek secret recipe wak...ape klas beliau mkn semut..kah kah kah!!!!

faiz said...

pakcik kordi - huh...ngado2 tul gabrielle tue ek...